Ynklig

Jag känner mig ynklig- Har inte kunnat sova på flera nätter och gårdagens natt så var det näsan som satte stopp för John Blund och i natt var det hostan. Samt att jag såg En vampyrs bekännelser eller vad den hette igår kväll för första gången, och de få stunder jag sov så drömde jag att jag själv var en vampyr. Och att en vampyr inte kan sova, och det lät så hemskt för mig att jag planerade att ställa mig i solen typ det första jag skulle göra när morgonen kom. För så kunde jag ju inte ha det…

 

Lillan är med sambons farmor och faster idag till affärer och shoppar. Vi ringde henne igår och frågade om det kunde gå för sig att ställa upp som barnvakt. Och det gjorde det, och de åkte iväg med bussen förut istället för bilen så lillan är nog bra nöjd. Med tanke på att min energinivå ligger på att byta sida när jag ligger ned så har lillan det nog en miljon gånger roligare nu. Sambon dömer fotboll och kommer hem ikväll.

 

Han skulle dömt två olika matcher idag så han gick iväg tidigt med lillan till farmor. Första matchen skulle börja 11.00 så jag blev förvånad när nyckeln sätts i dörren 10.58. Då hade de flyttat matchen till imorgon. Så med det menas det alltså att han kommer vara borta hela dagen imorgon med. Skulle följa honom till bilen när klockan var runt 12.30. Jag frågade när farmor och lillan skulle åka iväg då det kändes dumt ifall vi skulle stöta på dem. Innan 12 försäkrade N mig. Vad tror ni man får höra så fort vi korsat vägen? Mammaaaa…


Så jag stod kvar med damerna tills bussen kom, men min dotter var inte alls road utav att jag stod kvar då hon tyckte att jag inte fick följa med. Sen tror jag hon hade svårt att höra mig hesa kraxande när jag försökte föra en konversation. Själv så tyckte jag att jag lät väldigt bra då jag hållit igång rösten när sambon var hemma. Men icke.

 

Och sen när bussen kom och började åka iväg så insåg jag att en bekant hoppat utav bussen. Samma tjej som jag tidigare skrivit om när jag mötte totalt ofräsch. Och nu även igen, fast värre. Jag tittade nog inte ens på henne för att slippa ångesten med att jämföra oss. Till och med hon sa att jag inte såg något vidare ut så jag kände mig inte riktigt att jag var något att hänga i julgranen i direkt. Berättade att jag var sjuk och då gick hon fort därifrån.

 

Efter en ytterst kort promenad med den stackars hunden så fick jag ge mig. Satt på en parkbänk en stund medan hon dissekerade en nedfallen trädgren men när det började flimra för ögonen så kände jag att det nog var dags att gå in och inta ett mer horisontellt läge.

 

Ska försöka äta något igen, då jag fått i mig ett mini päron på över ett halvt dygn. Men mat äcklar mig och jag vill bara känna matlust igen. Har skrivit av mig nu, är hyfsat pigg så jag kände att det behövdes… Sova står också i min planeringslista. Kul lördag för mig...



Kommentarer
L

Men usch, det lät ju inte som om du har det särskilt bra.. krya på dig!



Och du...en vampyrs bekännelser är en av mina favoritfilmer!



Tips: filmtipset.se

jag är medlem och heter antingen Pearldrop eller Pearldrop86, minns inte.

2011-09-24 @ 18:55:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0