BF+1



För nästan ett år sedan på Malta. Sol, värme och bad hade inte varit så fel just nu...

Ingen bebis. Ingen känning. Alls. Inte mer än vanligt, kanske ett något högre tryck nedåt. Bebisen är som sin syster, som skulle kommit en tisdag och kom en fredag. Satt i rullstolen igår, åkte iväg över en kilometer själv så jag var galet nöjd med mig själv. Hade inte alls lika ont på kvällen som jag brukar, nästan ingen smärta alls faktiskt och det var så underbart!

Natten var dock inte så underbar, kunde inte sova. Morgonen var ännu värre då hyresbolaget beslutat att vårstäda parkeringarna här på området. Klockan 8 på morgonen. Med en traktor med sop och så en manuell blås som en man gick med och detaljblåste var ruta. Givetvis samtidigt. Och givetvis så började de med parkeringen vid vårt sovrum. Alla hade inte tagit bort sina bilar heller så det var inte bara att köra med sopmaskinen så det skulle gå fort... Var så arg tillslut för jag var så trött att jag la mig på soffan med alla dörrar stängda. Den är inte så skön att sova i med gravidmagen så det tog ett tag innan man väl somnade. Väcktes senare att de flyttat till andra parkeringen istället. Tänkte att jag skulle vila senare. Gick in och duschade. Glömde radion på i köket. Ändå hörde jag ingenting av min musik, utan det var grannens dunkande "musik" som hördes trots att jag hade duschmun stycket jämte örat. Hördes genom tvn senare... Inte min morgon allstå. Sen har det regnat så det är blött ute och jag är inte jätte sugen på att rulla ut på en promenad. Nej, ska väl muntra upp mig lite. Ska ta och radera lockarna med platt tången kanske?

Muntra upp mig lite någon? Någon som har några tips på bloggar att läsa - gärna pyssel inspiration.



Kommentarer
Annika - drömmen om 11 barn

Jag önskar jag kunde kicka igång det hela åt dig, faktiskt... kan inte tänka mig väntan...

Jag behöver ju själv aldrig uppleva fulltid så att säga, blir igångsatt vecka 37. Men jag brukar själv "klaga" på att väntan är så lång... o det sägs att den sista tiden är extremt jobbig...



Men du får ju nån extra dag att pyssla med allt där hemma, eller allt kanske är iordning:)

2012-04-26 @ 13:16:04
URL: http://nilssonpettersson.blogg.se/
Saaaaaaaaaaaaaaaaaarah S

Hej Jilli! Jag brukar läsa en blogg som man alltid blir glad av att läsa http://knivlisa.devote.se/ är adressen. Lycka till med bäbisen hoppas den kommer snart! Kramar

2012-04-26 @ 17:14:35
Ereeka - Med bebis i magen ♥

Åh, det är så jobbigt. Dock är jag inte inne på "övertid" än, har BF på lördag. Men ändå - väldigt segt nu! Jag har varit ledig två månader, och gör inget annat än att vänta på liten :O

2012-04-26 @ 18:41:40
URL: http://ereeka.se
Ereeka - Med bebis i magen ♥

Svar; jag hoppas att våra små kommer snart! Eller helst NUUUU!

Jag känner mig också "fast i lägenheten", det är hemskt juh :/

2012-04-27 @ 12:02:40
URL: http://ereeka.se
Ereeka - Med bebis i magen ♥

Svar; jaså, här är det rätt fint väder faktiskt! Så jag har varit ute på en liten promenad nyss. Till (och från) affären. Det tog MYCKET längre tid än normalt. Skitjobbigt!

2012-04-27 @ 14:23:54
URL: http://ereeka.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0