Hjälpmedelscentralen - rullstol och toalettförhöjning



Pratade med min barnmorska när vi hade tid på skärtorsdagen,
om problemen som uppstått med bäckenet. Hon har 4 egna barn och så bröt hon bäckenet för något år sedan i en bilolycka. Hon är återställd nu men hon fattade precis när jag berättade om händelser som gör denna graviditet extra jobbig. Nu håller bebisen att fixera sig och trycker på ibland så att det känns som han snart är ute... Det och med smärtan med foglossningen gör att det ibland uppstår tillfällen som inte är allt för positiva för min egen del. Som att gå på toaletten. Att man sitter ned och sjunker ned så gör trycket och smärtan att det låser sig. Jag tar mig inte upp! Var ytterst nära att ringa hem sambon från jobbet för att jag inte kunde ta mig upp! Som tur är har vi vår tvättmaskin och så toalettrullehållaren som man kan få ett hyfsat tag i för att häva sig upp. Så jag kom upp tillslut tack och lov!

Men min barnmorska tyckte att jag skulle ha en sådan här, en toalettförhöjning. Jag har ju, om nu det inte bli igångsatt tidigare, ca 2-3 veckor kvar. Och ibland går man ju över tiden så man kan i värsta fall plussa på 2- 3 veckor till. Så kanse borde man låna en sådan här? Pratade också om rullstol. Insett att jag är för det. Att spara på koppen. Bara ynnesten att ha så vi kan gå på en promenad tillsammans allihop, en runda runt skogen. Att jag kan se något annat. Nu kommer jag till närmsta parkbänk och får kasta boll med hunden. Att kunna vara med och handla på ICA Maxi utan att säcka ihop. Etc...

Barnmorskan skulle kolla upp mer nu idag, då påskhelgen stundade då vilket gör att folk är lediga. Var ned till hjälpmedelscentralen och pratade med dem själv. Man kan få låna en rullstol gratis för ett dygn, annars så får man hyra en rullstol - och då kostar det 400 kronor för 4 veckor. Just att vi inte vet om det blir en igångsättning eller om barnmorskan kan få till ett lån som är gratis eller billigare så tog vi beslutet att avvakta. Men nu vet vi mer om möjligheterna i vilket fall! Så nu väntar jag mest på att telefonen ska ringa!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0