Dum asfalt, sommarknän och plåstermagi

 
 
Idag gick Lillan en sväng till sin gammelfarmor. Några timmar senare ringde de och frågade om jag ville komma ut till en av lekplatserna. Nästan direkt då jag kom dit kom dottern skuttande, fastnade med foten och föll - och skrapade upp båda sina knän. Så det var bara för mig att vända hem igen och plocka ihop en liten sjuklåda. Sårtvätt, plåster i olika storlekar och något att distrahera den lilla munnen med... Fotade samtidigt som jag funderade på om jag skulle ha med något mer. Fick bli en vattenflaska med.
 
Efter det att såren gjorts rent och plåstrats om, klubban tagit slut och tröstats en stund i både min och gammelfarmors famn så hade det gått över såpass att det gick att leka... Plåster är magiska...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0