Foffe, semester och skat-tendenser

 
 Nämen! Här sitter jag på min egna dator, och kommer in på min egna blogg! Surprise surprise. Mycket välkommet måste jag säga. Ändå blir det ingen bild till detta ilägg då jag inte orkar gå upp från min bekväma stol för att hämta kameran där minneskortet är. Men lite update då. Det är sambons sista vecka på semestern, och det har helt gått i foffevärldens tecken. Foffe är tydligen den svenska benämningen av en WAG (wifes and girlfriends) och står för flickvän och fru (och något mer) enligt något program på tv. Det har varit fotbollsrelaterat i princip varje dag. Skittråkigt enligt mig. Idag var han till Töcksfors. Hatar när han åker iväg på lägre avstånd. Bättre när han håller sig inom Karlstadzonen, dels för att han inte är borta i flera timmar och så slipper dramaqueenen (jag...) ha hjärtåkommor med sin (min...) oro om trafikolyckor...
 
 
Men, fördelen med semestern var att vi hade dagarna fria tillsammans, så vi har allt sysselsatt oss... Hälsat på gravida Jojjo i Kristinehamn, utfört trädgårdsarbete hos äldre släktingar vilket resulterade i flera sopsäckar som fick flytta därifrån, gått i affärer i flera dagar och utökat garderoberna och Lillans födelsedagspresent  hög. Herregud, dottern kommer få en rosa/glitter/prinsess/Hello-kitty chock när hon fyller år. Minns knappt vad jag har köpt till ungen. Kan inte riktigt hålla tassarna (plånboken) i styr är det kommer till presenter. Gillar nog att ge snarare än att få, det är så roligt att gå och leta upp något som man tror kan passa och sedan titta på när presenterna man lagt tid och omsorg på öppnades.. Avskydde när min och sambons lillasystrar växte ur glitter stadiet, då deras ögon inte alls tindrade ikapp i samma styrka som mina egna, de ville hellre ha mer elektroniska saker istället... (snark)
 
 

Men nu har jag en ny att projicera mina barnsliga fascination för saker som blänker... Jag relaterar mig ibland till en skata (fågeln alltså), så fort jag får syn på något som reflekterar ljuset lite spännande hajar jag till... Får se hur Liten blir när han växer upp, men har en stark känsla på att det mest kommer handla om bollar och bilar - bara för att han är så tvärtemot hur Lillan var som liten så lär han bli tvärtemot hur Lillan är nu... Kanske så får jag limma rhinestone stenar  på legobitarna, glitterspraya bilarna och klä in bollarna i krossat sammet och satin... Fint...

 

 

Och när de växer ur det får jag väl skaffa en unge till... Skitsmart! Håll bara med mig.

 

 

 

 



Kommentarer
Looo

Jag håller med... En till! Alla goda ting är tre ;)

2012-08-15 @ 00:50:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0