Hälsningar från 7 månaderns huliganen

 
 
Det går kanske inte så fort, men det går! Numera går det bakåt. Åt sidorna. Framåt. Uppåt. Ställa sig upp. Släppa för att stå i en sekund eller två, visserligen för att sen rasa ned, men ändå! Gå med lite hjälp med att hålla i handen. Ligga på rygg är urtrist. Ligga stilla? Bah! Det är för bebisar! Syrran drar fram massa roliga saker, just nu är det mest pärlor. Hunden kan inte äta ordentligt och foderkulorna ligger utströsslat över köksgolvet. Urkul tycker jag! Mamma håller inte med. Alls.
 
Mamma muttrar hotelser om att allt smått som ligger framme blir dammsugar mat, och om minsta lilla Barbiesko ligger en endaste millimeter utanför storasysters tröskel så hamnar den i något som heter soptunnan... I hennes önskevärld skulle varje leksak under 10 centimeter i omkrets vara bannlyst i hela lägenheten. Kan hon ju glömma! Snart så mamma lilla, går det snabbare för mig - och då är storasysters rum en helt ny värld att ta sig in i och då ska ingenting så fånigt som en dörr stoppa mig!
 
Storasyster är nämligen min idol, när hon kommer skiner jag upp. Hon är rolig. Massa ljus, massa rörelser och hon sticker till mig en och annan leksak lite närsom. Där hon är vill jag vara. Hon kommer säkert uppskatta att jag tittar lite närmare på hennes saker i framtiden? Smakar lite på dem också, saker som har så mycket färg måste ju vara goda... Mamma undrar dock vem som kommer skrika högst, hon eller storasyster? Mamma är så nojig...
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0