Julpynt

 
 
Upptäckte att en av mina nya tomtar gått sönder så fick jag leta fram stenlimmet. Så nu har han stått på tork i några dagar för säkerhetsskull och ska leta fram en ny, längre, tråd för honom att gunga i. Vi har plockat fram nästan allt julpynt ifrån små gömmor och källare. Synd bara att vi i år inte kommer ha en julgran i år med tanke på vår lilla, nu krypandes, virvelvind... Så iallafall hälften av allt ska ned igen... Som tur är känner jag en med egen mark så ska tigga till mig lite ris som man kan ha i en större vas så kan vi dekorera det lite... Alltid något...
 
Lillan svamlar något om att ha en egen rosa julgran på sitt rum, så att inte lillebror kan ta den, men har bara sett sådana på Rusta och då är de i stor storlek vilket inte får plats i hennes rum... Frågade henne om hon var villig och ta ned sitt kök + alla saker till det, alla barbies etc för att få plats. Då gick hon med på en liten gran, men som sagt, vi har inte sett någon liten rosa... Hon gick slutligen med på en grön, men hon försökte med att hon tyckte att vi kunde måla den rosa...
 
 


Kommentarer
Linn

Spraymåla?
Rosa glitter?

Svar: Tanken slog oss men mja... någon gräns får det vara. Finns ju glitter och rosa julkulor. IKEA har en fin liten plastgran faktiskt. Ska bara övertala sambon till ett besök...
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2012-12-08 @ 13:09:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0