Vår lilla helg!

 
 
Liten har förresten blivit hela 7 månader nu i dagarna...
 
 

Nu har det bara varit vi, jag och Liten, under dagen. Sambon åkte tidigt på kurs i ett annat län och kommer hem imorgon, Lillan åkte till sin farmor i torsdags kväll - samma län som sin far är i nu och kommer väl hem på måndag, hunden åkte till en annan stadsdel till min mor då min lillasyster ville vara hundvakt... Vi har haft det riktigt bra idag, mini och jag... Vi tog en tur ute med plånboken, fyndade en hel del! Både sådant som jag faktiskt skulle ha... Och lite annat... Fantastiskt! Liten sov i vagnen hela shoppingrundan så jag kunde helt koncentrera mig på alla fina saker, kunde till och med prova kläder utan ett pip ifrån vagnen! Promenerade hem samtidigt som det sakta singlade ned lite snö. Väldigt mysigt.

 

På eftermiddagen lockade jag hit Anna med löfte om middag, bebismys och film. Hon missade ju tjejkvällen jag hade för någon månad sedan så jag fixade en liten minikväll för oss två... Blev mörad fläsk ytterfilé ugnsgrönsaker, bearnaisesås och ört och vitlökssmör. Hon har visst en liten crusch i dumle, så vi bakade en dumlekladdkaka och till allt detta en 2 liters coca cola- som försvann väldigt fort, och lite dumle och en marabou chokladkaka... Tända ljus, lite tv tittande, massa skratt, bebisbus och lite skvaller. Vi kikade igenom gamla skolkataloger, då vi gick i samma högstadieskola tillsammans, om än i olika årskurser, så vi hade lite hum om vilka man växte upp med var. Jag har typ ingen koll, men efter denna kväll säger jag så här: Jag behöver ingen facebook (jag är en fb vägrare...) jag har ju Anna!

 

Strax efter 22.30 åkte hon hemåt, och det blev åter bara jag och den lille. Som fortfarande var vaken... Men nu sover han tack och lov! Nu så ska jag snart krypa intill honom och hoppas på att John Blund kommer fort, känns lite ensamt nu. Inte van detta. Annars så köpte jag ett par nya böcker, så jag kanske spenderar natten med näsan tryckt i någon av dem...

 

 

 
 
 


Kommentarer
Looo

Låter som en riktigt mysig helg :) härligt!!

2012-12-02 @ 19:15:29
Looo

Riktigt fin bild förresten :)

Svar: haha tack :)
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2012-12-04 @ 21:13:53


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0