Bröllopsplanerna är lite på is



Inte varit så mycket bröllop här i bloggen på ett tag. Det är för att det varit så mycket annat. Datum har vi inte satt något, men det kommer ske innan jag fyller 25 år. Alltid något att gå efter... Saken är den är att jag vägrar vara gravid och helst inte vara ammande heller när vi gifter oss.

Sen så funderar vi på om vi bara ska göra det borgligt, och så fest efteråt- vi är ju inte direkt stammisar i kyrkan. Och jag vill ju i vilket fall inte ha någon marängklänning eller Hollywooddeluxe bröllop ändå. Och då familjesituationen runt omkring lite känslig nu, funderar vi till och med på att strunta i festen och lägga krutet på en lång smekmånad utomlands istället. Men, har ju mer än ett år kvar innan "deadline", så tid finns det. Saker och ting löser sig ju ändå. Men det är ju alltid kul att kika runt och man kan ju alltid snappa upp lite från tidningar etc.

Har ni några bröllopsplaner?



Kommentarer
johanna

Vi gifter oss borgerligt trots att min sambos släkt är rätt kristen. Men känns så krystat att stå i kyrkan för min del och en vit långklänning och "the whole package" vill jag inte heller ha.. så det får bli så. Festen blir i sommar med de närmaste. Jag har också lite komplicerade familjeförhållanden så de som kommer får komma men många kommer ju inte pga avstånd också. Så det får liksom bli som det blir och vi har fest för de som vill och kan komma. :-)

2012-02-10 @ 07:17:46
URL: http://passionforpoison.blogg.se/
Anonym

Man bjuder de man vill och en del för att man måste. Alla som kommer är ändå vuxna o bör veta hur man beter sig därefter.



Våra planer är dock också uppskjutna, av samma skäl.



L

2012-02-12 @ 18:08:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0