En extra dag

Snurrade i sängen hela natten, kunde inte somna ordentligt. Och när jag väl somnade vaknade jag och hade ingen fungerande värmefunktion, kall, varm, kall, varm... Lillan har varit frisk mer än de önskade timmarna, men hade hemsk växtvärk i benen igår kväll. Så imorse när klockan ringde beslutade jag mig att hon fick stanna hemma en dag till. Sambon fick åka till sjukhuset själv. Bättre att lillan får en extra dag på sig att verkligen bli återställd. Hon har ätit lite dåligt, men är ju frisk för övrigt. För hennes och de andra barnens skull, om det nu skulle vara något. Lillans immunförsvar är ju lite försvagat nu och vill inte att hon drar på sig något mer, och även om hon nu anses som frisk kanske hon bär med sig något som en annan unge som är lite halvdålig smittas av och karusellen är igång igen. Avskyr när föräldrar sätter ungarna på dagis ”halvfriska” och så blir andra sjuka. Bättre att ta igen sig en dag eller två.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0