Annorlunda



Denna helg som just passerat har varit en väldigt annorlunda. Sambon åkte tidigt i lördags för kurs, och sov på hotell. Hade tänkt att vi här hemma skulle ha en mysdag. Men lillan och jag hade ett mindre krig istället, vilket resulterade i att det varken blev barnprogram på tv, film eller dator för hennes del på hela dagen. Och per automatik inte för min del heller, fast inte som straff, utan för att jag tycker att man som förälder ska föregå med ett gott exempel och kan ju inte gärna sätta mig och titta på tv då... I alla fall när hon är vaken, passade på en sväng vid datorn när hon sov.

Och så igår, söndags, så gick lillan iväg till svärfarmor för att sova över till idag. Sambons faster skulle komma idag, så de skulle hitta på något, så hon är ledig från dagis. Så det var barnfritt igår, och när sambon väl kom kom hem så lagade vi mat och tittade på ett par filmer och åt lite annat gott hela kvällen.

Sovmorgon deluxe imorse med, och haft det riktigt lugnt hittills. Frukosten fick bli en rykande kopp te och ciabatta direkt från ugnen. Känner av lite kramper stundtals och känner tröttheten smyger på. Men först ska jag ut på en kort promenad i solen! I eftermiddag går allt tillbaka till det vanliga igen.  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0