Bakar lite



Segstartat i dag med. Fick gå och lägga mig direkt efter att ha lämnat på dagis, mådde så illa. Vaknade runt 11.30 igen. Då var det bara att dra igång brödbaket. Knäckbrödet gjorde jag ju igår, idag blev det åter igen brödet med äpple och morot. Blev förstjust i det. Ökade mängden vetemjöl och minskade rågsikten så morötterna ska komma fram lite bättre. Och så knådade jag det lite så det blev lite mer mjöl. Sist tippade jag ju bara i det i bröd formarna. Passade på att baka en ananaspaj med som fick stå i ugnen under sista jäsningen. Så det var bara att ta ut pajen när den var klar och så in med brödet. Smidigt, då ugnen redan var uppvärmd!

Annars så har det inte hänt så mycket mer. Städat lite och bäddat sängen. Duschade igår kväll så har tämjt lejonlockarna på huvudet. Finns det inte någon produkt som är anti-volym? Tvätten snurrar och jag ska sätta mig och leta efter lite mer brödrecept.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0