LUMENE Eyeshadow Primer



Tänkte tipsa om en riktigt bra investering i sminksamlingen! Denna primer gör att skuggorna sitter bättre och färgen kommer fram helt på ett annat sätt. Jobbade 8 h i sträck i tempo och värmen och skuggan satt som ett smäck! Köpte denna i november, och nu vågar jag mig på att recensera den. Sminkar mig ju inte så ofta, och ännu mindre med ögonskuggor. Men då jag nu jobbat så var det lite roligare att fixa till sig, och denna har fått sina prövningar av värmen!

Tuben är liten men oerhört dryg,
då man använder en sådan liten mängd åt gången! Man någon millimeter klick på ett finger och stryker på ett tunt lager på ögonlocken. Låt torka. Detta för att undvika randen som i mitten, i ögonvecket. Stryk ett tunt lager puder över för att fixera innan du målar på med ögonskugga så sitter det hela bättre. Pudra lite tunt om det bara ska vara till vardags, krämen i sig är lite hudtonad redan, och pudret fixerar den lite extra så ser man lite piggare ut och döljer evt rodnad eller de tunna blodkärlen.

Så alltså: När det är torrt, fixerat med puder, så är det bara att släppa loss fantasin med ögonskugga!

Finns på bla Kicks för 109 kronor.

"Primer för ögonmakeup fixerar ögonmakeupen och gör att den sitter fint hela dagen. Ögonskugga och eyeliner går att applicera snyggt och jämnt. Har en neutral beige ton som jämnar ut ögonlockets färg. Ögonskuggans färg ser vacker och fräsch ut på ögonlocket. Kan också användas som primer för läppmakeup. Oparfymerad. Produkterna i serien Lumene Beauty Base innehåller arktiskt lingon som är sprängfyllt av närande flavonoider, återfuktande ämnen och antioxidanter, och dess C-vitamin hjälper att ge huden en klarare ton. Lingonfröoljan bidrar effektivt till att reparera huden. Huden känns lätt och fräsch, och du behöver inte oroa dig för din makeup under dagen, utan kan lita på att den sitter väl."



Kommentarer
Augustifamiljen

Nä precis, förstår vad du menar. Jag brukar simma och tar på mindre bentag än jag brukar, eller så paddlar jag. Liite jobbigare men mycket skönare :)



Funkade nåt av bältena för dig?

2012-01-14 @ 17:15:26
URL: http://augustifamiljen.blogg.se/
Coquina

Vilket bra tips =) kika gärna in på min mat ligg och tävla i min nya tävling, perfekt för dig som har barn =)

2012-01-14 @ 18:39:45
URL: http://coquina.blogg.se/
L

Jag använder "Too Faced Primed & Poreless Face Primer" båda till ansikte och ögon. Funkar ´super. 350kr tror jag, min har räckt sen sommaren 2008 och då har jag ändå använt den en hel del.



2012-01-16 @ 23:15:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0