Ommöblering i sovrummet klart



Idag kom svärfar förbi och hjälpte till med att möblera om i vårt sovrum. Även om det är drygt 3 månader kvar innan spjälsängen måste vara på plats så tar vi tag i lite i taget. Att göra "allt" sista månaden är inget alternativ. Ommöbleringen skedde för att spjälsängen skulle få plats på det tilltänkta stället bredvid min säng. Innan har jag legat närmast fönstret, och vi ville inte ha draget som blir rätt ned i den lilles säng.


Och då inte jag kan flytta på tyngre saker nu, så fick svärfar alltså komma förbi. Och motorerna i vår säng gör ju inte sängen lättare direkt. Det hela gick väldigt fort och man fick det storstädat till på köpet. Har två stora byråer som man inte flyttar på direkt vid varje städning. Hej dammråttor!


Tycker ärligt talat inte om resultatet faktiskt. Men ibland har man ju inte så mycket till val. Visst vi kan köpa nya möbler, men samtidigt så känns det så onödigt. Vi ska ju liksom inte bo här så många mer år, och ska vi köpa nytt så uppdaterar man ju till lite saker i bättre kvalité och därmed lite dyrare snarare, och det skulle ju vara trist om de nya möblerna inte skulle passa in i det nya hemmet... Men det är nog snarare en vanesak just nu, blir nog bra ändå.

Får variera mig lite detaljer som mindre saker och blommor...



Kommentarer
Sofie - Mamma till William

Ja de var ju lite tokigt, jag visste inte att den jag värvade fick rabatt då, därför skrev jag aldrig de :/

2012-01-21 @ 19:12:36
URL: http://soofieeklund.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0