En B på fredagmorgon

 
 
 
Några minuter i 9 på fredagsmorgonen ringer det i telefonen, och stör mig i min halvkoma. "Tjena, jag tänkte komma och ta en kopp kaffe!" ljuder det i mitt öra, det är B som just kommit med tåget från Stockholm. Crap, nu måste jag ju faktiskt gå upp, på riktigt. Övervägde en mikrosekund eller två att neka men kom på bättre tankar- upp måste jag ju någon gång och sällskap är ju alltid kul.
 
Kaffe för honom och frukost för mig blev det och han fick minsann arbeta för dropparna med att både vara barnvakt, så himla bra med barnen måste jag ju säga, och hjälpa till med tvättmaskinen som anlände några timmar senare. Jag muttrade något om att han lär ju aldrig hälsa på här igen, men han flinade bara och påstod att det var lugnt. Vi får väl se...
 
 
 
Sambon kom hem under lunchen, och tillsammans så bar de in guldklimpen till den plats jag just nyligen städat. Mmm. Jag är bra. Helt och totalt rättvis arbetsfördelning enligt mig.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0