En playdate på stranden!

 
Igår var min tanke för denna dag att vara hemma och inte göra någonting. Några minuter efter jag tänkt den tanken fick jag ett sms av Anna som undrade om vi skulle slänga i barnen i badet istället. Och visst, nu när solen och värmen åter kommit till Karlstad så får man väl passa på! Så idag packade jag ihop oss - båda barnen och hunden samt packning. Lillan fick ha sin nya bikini med mumintrollet på som hon fick i morse, så det var lite extra kul för henne att både inviga den och sandstranden.
 
Efter badet så gick vi hem till Anna och hennes son L. Där blev det lek och en jättegod kycklinggryta och sedan varva ned lite framför Den lilla sjöjungfrun. Ingen av barnen hade sett den och jag har nog inte sett den sedan jag var liten, så vi satt nog lika fastklistrade i soffan allihop... De hade massor av Disneyfilmer och nostalgi-vilja-se-allt-nu-på-en-gång känslan kickade in. Rejält!
 
 
 
Det var så varmt att Liten fick ligga i enbart blöja och solhatt i skuggan av vagnen.
 
 
Den fyrbenta tjejen fick inte vara med i badet, vilket hon högljutt protesterade emot.
 
 


Kommentarer
Madame Hoffa

Synd att det inte finns fler ställen där hundar får bada. De behöver också svalka sig i värmen ju....

Svar: Ja, det finns ju ute på bomstad, men då är det typ midjedjupt direkt. Inte så smidigt med barnen. Samt att hunden HATAR att gå i mer än till magen (och hon är ju inte så stor så det behöver vara rätt grunt). Haha komiskt, jag satt just och läste din blogg!
Lilli

2012-07-04 @ 21:05:46
URL: http://madamehoffa.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0