Barnbokbussen!

  
Jag har hittills under alla år egentligen bara hört talas om bokbussen. Men aldrig har jag då sprungit på den. Så döm min förvåning när den huxflux stod längs promenadvägen när vi var ute med hunden. Eller ja, en liten bit ifrån. "Mamma titta! Kan vi gå dit Kan vi gå in?" Barnbokbussen ifrån Karlstads stadsbibliotek. Nyfikenheten vägde till och med över blygseln hon har runt främmande människor. Hon är nämligen väldigt reserverad mot människor som hon inte känner tills hon kommit underfund med vad de är för människor...

Men här knallade hon rätt in, innan jag ens hunnit ställa ifrån mig barnvagnen! Mannen som skötte allt var en snabbtalade man med grov dansk brytning, och jag hann knappt med att höra. Krångligt nog med min nedsatta hörsel - har svårt för både danska och ex skånska om jag inte kan se läpparna oftast. Men det gick ändå...



Inne i bussen var det väldigt uppdelat, och dansken hade riktigt bra koll på alla sina böcker. Alla var också rätt nya och fräscha - som han stolt berättade om, om man jämför med de som finns på de vanliga biblioteken.

Vi lånade 5 böcker, och fick en jätte lång lånetid på dem eftersom det är sommaruppehåll och de ska tillbaka den 13 september! Vi fick även en gåva, Spöket laban - Rufus på hundtävling! Om det är en barnfigur som jag gillar bland de gamla klassiska så är det just Spöket Laban! Har flera filmer och andra böcker!



Kommentarer
Michaela

Men va underbart med barnbokbuss! Kostar ju en förmögenhet att köpa nya roliga böcker!:P



2012-06-05 @ 21:51:02
URL: http://mixiz.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0