Ilandsproblem...

 
Där vi bor är tre gårdar som hör till samma bostadsbolag - alltså samma gårdsvärdar som rör sig på området. Konstigt nog så är ena gården, där vi bodde förr och varav ena gårdsvärden också bor på, jätte fint skött. Skräp och glas plockas upp fort och rabatterna sköts och blommorna får stå kvar. På vår gård är allt mer eller mindre igen växt och på enstaka ställen växer någon blomma som snabbt försvinner. Alla buskar har växt till sig ordentligt och ger snarare svårare sikt vilket är rätt irriterande som småbarnsförälder (det är ju mest vi som är ute) Gården i mitten har mest en stor gräsmatta.
 
Men när vi var ute på mitten gården och gick fick jag syn på två stora blomlådor, som står lite undanskymda uppe i ett hörn så det syns inte allt för bra, och som förra året innehöll endast blommor. Detta år innehåller de dock massa färska kryddor. Lite fusk att det är så olika. Det borde ju vara iallafall en kryddlåda på var gård kan jag tycka då, för alla i området går ju inte på alla gårdarna - mest barnfamiljer som växlar lekparker... Och att rabatterna här sköts... Men, jag har typ alla kryddor på min egen balkong, så för min del är det egentligen lugnt, dock ej rosmarin av någon anledning - men det fanns det i blomlådan, så kan ju knalla dit och ta mig en kvist...
 
Jag gillar verkligen tanken från bostadsbolaget, men tycker det bör vara hyfsat lika ändå.


Kommentarer
Linn

Exakt! En sån bild tog jag o gnällde lite om. Fast jag delade den på fb istället för bloggen.

Btw, skjuter dom blommorna? Eftersom de sköts ;-)

2012-06-22 @ 10:30:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0