Nytt till balkongen


Jag såg glatt framför mig hur sambon skulle komma fräsandes ut från badrummet, ilsket viftandes med armarna mot duschen över mitt senaste tilltag efter min promenad med hunden. Min mor är nämligen väldigt förtjust i fina stenar- med att ha som dekoration, och sambon vill ha allt annat än stenar insläpade. Nu ska ju inte jag ha dem som dekoration utan snarare som utfyllnad i en av de stora krukorna som finns på balkongen. Både jord och lecakulor blir onödigt då vissa växter inte har så långa rötter för att nyttja dem.

Men han visade ingen reaktion, och jag nästan spänt gick och väntade på - som en unge som hittat på något rackartyg. Han muttrade senare om att han minsann sett vad jag gjort men inte ens orkat att kommentera. Jag kände mig nästan besviken...



Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0