Tortyr!


Befunnit mig på Elgiganten idag. Tortyr kan vi ju kortfattat kallat det. Urtrist för att fortsätta vad jag tycker om det. Men vi måste ha en tvättmaskin. Vi hade en kille från Elon i början av maj som lagade den vi har. Sen gick den sönder åter igen innan maj var slut. Sedan har det bara dragits ut på tiden med att ringa försäkringsbolag och Elon igen, ny tid och så kolla upp vad reservdelar skulle gå på eller om den ska lagas igen... Men idag fick vi från försäkringsbolaget reda på, efter att de gjort uträkningar att vi kan få hela (host) 2000 kronor om vi köper ny. Tack för den. Så nu har vi börjat kika runt.


Sambon tyckte att jag skulle vara mer aktiv av valet. (Tycker det borde ha räckt med att jag var fysiskt närvarande??) Så väljer jag en maskin. Då börjar han diskutera det, trots att den maskinen också var på hans vill-ha-lista. Då blängde jag på honom och gick därifrån. Han fick det unika tillfället att välja helt själv - det enda jag personligen ville ha var en display på. Men neeeej, han greppade inte tag i chansen utan skulle "prata"...


Efter så handlade mat på ICA, men då sambon skulle laga mat egentligen hamnade vi här (surprise)... Inte har vi bestämt oss för någon maskin heller, så jag plågades i onödan alltså.







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0