Kort uppdatering



SÖNDAG:
I söndags fyllde jag ju år. Det var då superförkylningen härjade som värst. Ingen tårta och inget besök. Sambon var borta på fotboll medans jag satt hemma och snörvlade ensam med barnen. Hurra för mig... Dock var jag inte het stilla utan spenderade några timmar med att plantera om och plantera nytt!


MÅNDAG: Under måndagen klippte sig Lillan först hos frisören och sedan blev jag oväntat helt barnfri, då svärfarmor tog båda barnen, en flaska och fryst bröstmjölk. Tackar! Hon tyckte att jag behövde vila. Men, som alltid när jag är sjuk, så blir jag besatt av att städa. Min sambo älskar när jag är sjuk... Så jag ägnade flera timmar med att storstäda. Kan ju röra min kropp nu. Så vår XL soffa drogs fram och allt under den kom fram (tjänade hela 20 kronor i olika valörer...), gjorde rent diskmaskinsfiltret, skrubbade badrummet, dammsög väggar, dammtorkade, dammsög och skrubbade fläckar på golvet a'la Askungen... Kunde inte vila, behövde sätta tankarna på annat än att oroa mig. Var så nervös inför tisdagen.


TISDAG: Lillan åkte iväg till Linköpings Universitetssjukhus. Jag och hennes lillebror fick stanna hemma, dels för att Liten är för liten för den långa resan och att jag fortfarande var sjuk. Över 3 timmar enkel väg utan pauser kändes lite väl. Hennes far och farfar åkte med. Här hemma var jag ett nervöst vrak, skulle hon behöva operera händerna? Och om - skulle det då bli direkt eller behövas åka en gång till? Och den långa bilresan stressade mig också. Bad min mor att komma och trotsa risken att bli smittad och distrahera mig. Vi tog oss en tur i stans affärer. Sedan åkte vi hem till oss igen, och jag vände då upp och ned på Lillans rum med att städa och möblera om helt. Min familj kom hem igen runt 20, så först då kunde jag slappna av. Allt hade gått jätte bra, och de avvaktar med operationen ett tag till. Vänder handen, som hade värsta skadan lär få sig ett ingrepp. Vi får fortsätta att smörja och massera händerna tills vidare.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0