Blommor i fönstret



Forsythia- helikopterblomman!

Godmorgon! Eller ja, jag har vaken i flera timmar men det känns som knoppen äntligen vaknat till nu. Pysslat lite här hemma och funderar på vad vi ska göra resten av dagen. Och vad vi ska ha för mat. Är lite sugen på att göra om lite i köket. Plockade in några kvistar forsythia förra veckan, de har nämligen klippt ned massor av buskar här på gården så jag passade på, och ställde i en vas med vatten. Ett par dagar senare slog blommorna ut och de håller minsann än! Tänk vad blommor kan göra med ett rum!

Åh, vad jag vill ha sommar! Men jag nöjer mig med våren, än så länge. Tredje blomman i rabatten är på väg upp upptäckte vi i morse när vi gick till dagis.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0