Boktips från familjerådgivningen



En kvinna från kyrkans familjerådgivning var på sista föräldraträffen. I princip allt hon sa kändes rätt och ganska självklart - men sådant som jag redan visste. Efter ett barn så vet man om vilka slitningar ett barn kan medföra i en relation. Tidsbrist, trötthet, rädslor, hormoner... Sen är jag ju ett stort fan av självkänsla och vård av sig själv- samt har ett stort intresse att behålla kärleksrelationen till min sambo- och kanske även förbättra den. Detta gör att jag suger i mig som en svamp, största andelen av alla separationer mellan par sker just under småbarnsåren, det är värt att tänka på! Om inte annat så vill jag inte gå dag ut och dag in i en relation som inte är sund och givande på något sätt i flera år bara för "att".

Bläddrade igenom alla böckerna och de som fastnade mest var nummer 2 och nummer 4. Finns bl.a. hos adlibris.

"Lust och samliv" av Tone Ahlborg kostar 39 kronor.
2 "Håll kärleken levande" av Alf B Svensson kostar 94 kronor.
3 "7 gyllene regler för en lycklig kärleksrelation" av John Gottman kostar 39 kronor.
"Familjebygget" av Madeleine Cocozza kostar 159 kronor.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0