I brist på annat



Då sambon multitaskade med att äta chips, kollade på hur AIK förlorade samtidigt som han arbetade med kurserna på datorn kände jag mig vansinnigt uttråkad. Gick ut i köket och kikade igenom skafferiet och kylskåpet. Gjorde en sallad och skar upp de bitar av ryggbiff som blev kvar och panerade upp några och stekte dem knapriga. Blev okej, men kan ju ha ett mindre finare kött vanligtvis. Åt resterande bitar utan panering, smakade mer och bättre då.

Av äggvitan som blev kvar passade jag på att göra maränger. De blir bra till den senare desserten som ska avnjutas till melodifestivalen.



Kommentarer
Johanna

Maränger har jag inte gjort på evigheter! Men de är så goda! Borde ta och göra lite framöver även om jag inte har mycket till sötsug nuförtiden =).



Jag målar med en vattenbaserad färg från Jotun Sens. Den torkar på 30 min så jag målade 4 gånger för att få det hela vitt men gick på några timmar då den torkar grymt fort. Men det är den enda färgen som man "får" måla med som gravid. Den luktar inget och så avger den inte några farliga "gaser" eller vad man ska säga. Kostar lite mer men en burk är ganska dryg =).

2012-03-11 @ 10:13:42
URL: http://passionforpoison.blogg.se/
Mickan, Gravid v. 38

Gott med maränger! :)



Ja, snön försvann redan nästa dag här. Skönt. :)

2012-03-11 @ 10:35:31
URL: http://angel-like.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0