Tiden går men vänskap består



Var i stan för några dagar sedan för lite ärenden och småshopping. Mötte då en gammal vän som flyttat tillbaka till de värmländska skogarna från huvudstaden. Sprang på varandra två gånger, och småpratade lite och skiljdes. Sen ringde telefonen och fick förfrågan vad jag gjorde. Stod då på Konsum med en banan och en festis i handen och nästan på väg att åka hem. Han meddelade mig då att han hade tänkt och luncha med mig. Sagt och gjort, mat blev det och det var till och med levande ljus på bordet. Trots att jag inte var så hungrig och inte brukar kunna äta så mycket i taget så åt jag nog mer än vad han gjorde!

Pratade om allt och ingenting – uppdaterade varandra om respektive liv och vad som hänt på senaste tiden. Även om det var ett bra tag sedan vi sågs sist så märktes det inte. Insåg att det gått 8-9 år sedan vi lärde känna varandra. När jag kom hem så kom jag även på att vi har suttit på exakt samma ställe och ätit förr, fast för många år sedan. Komiskt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0