Första ridturen!



Idag var det öppet hus på 4H gården som finns här i Karlstad. Såg en lapp om det igår på BVC. Sambon åkte iväg och köpte korv och bröd då det skulle vara grillar igång. Tyvärr började det regna när han var på väg hem igen, och det höll aldrig upp! Hämtade lillan på dagis med löfte om en överraskning, och åkte ned ändå. Så nu har hon ridit för första gången. Vi har tyckt att hon har varit lite för liten innan. "Jag har längtat att få rida på en häst!" Lite blyg var hon från början. Jag gick bredvid henne, först ville hon hålla i ena handen och sedan att jag skulle hålla lite i midjan. Andra gången behövde jag inte hålla i henne alls utan hon red helt själv. Oj, vilken bra hållning hon hade! Synd att bilderna inte blev så bra i det dåliga ljuset i ridhuset bara.

Hon tyckte det var jätte roligt, så jag gissar att det blir en del häng i stallet om några år... Gick och klappade lite kaniner, och fick även gå in till en av minigrisarna. Blev ju ingen grillning, utan vi åkte hem och åt stekt korv med bröd istället. Aldrig gjort det så enkelt för oss någon gång, men lillan tyckte det var roligt. Nu verkar det som strålglansen av att få en lillebror har mattats av lite, så nu ska hon sova hos svärfarmor igen. Får väl se när hon kommer hem igen...








Kommentarer
Anna Johansson

Åh, de hade varit kul att gå på..

2012-05-11 @ 14:35:28
URL: http://annaelisabethjohansson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0