Saker man glömt... (eller totalförträngt?)



Återupptäckt massor av saker nu när man åter har en bebis i famnen!

*   Hur sömngroggy man blir när man ammar...

*   Hur akut törstig man blir när man ammar... och i ständigt behov av ett stort glas med vätska... vilken som helst, ge hit bara!

*   Hunger! Ovan känsla. Det tar mycket när man ammar! Sambon retar mig att jag blir hungrig mellan tuggorna...

*   Brösten som ökar till size gigantisk och som drar åt och börjar läcka vid höga ljud... oavsett om det är babyskrik eller vaktmästarens traktor utanför... 

*   Bajsblöjor... Så. Många. Bajsblöjor... 

*   ... och i dessa är det först färgnyans svart och konsistensform geléslem till att sedan övergå till något som liknar currygul keso...
 
*   Att man, när precis färdig för att gå ut genom dörren, hör blöjan vibrera eller en kaskadspya plötsligt täcker de nyss torra och rena kläderna (och gärna över en själv med)...

*   Sömnbristen. I. say. no. more...

* Småhanddukar från IKEA är bland de bästa inköpen man gjort...

*   Främmande människor som stannar och kikar in i vagnen och ojar sig hur liten en bebis kan vara...






*Nyförvärvad erfarenhet: Skillnaden mellan pojkar och flickor... pojkar kissar annorlunda än flickor... mycket mer annorlunda...  den klassiska bågen är upplevd...




Kommentarer
Anna Johansson

Haha din blogg är så härlig ! Så rakt på och ärlig, och så mysig att läsa. Jag vill oxå byta gelebajsblöjor :D

BTW, vi har två dra-på-lakan till späljsäng, färg ljusblå om ni skulle vilja ha? Jag köpte fel stl, så dom är oanvända :)

2012-05-07 @ 13:46:52
URL: http://annaelisabethjohansson.blogg.se/
Alexandra nybliven mamma till 2

För att inte tala om navelstumpen!! Fy 17 vad den e äcklig! Lossna nån gång lixom

2012-05-07 @ 14:13:10
URL: http://alexandrasbloggliv.blogg.se/
Linn

Vilken tur att jag varken tycker om curry eller keso!

2012-05-07 @ 15:43:37
Sofie - Mamma till William

Sv: hehe okej, men de är snart glömde kanske ?! :P

Det har jag dock aldrig gjort, usch, förlossningen var heeemsk, tror att det är därför som jag inte haft ett minsta sug efter bebis föns nu, då jag insett att jag aldrig kommer att glömma, lika bra att få de gjort, typ :P hahaa.



haha, ja men glömmer fort, men minns vääldigt tydligt när jag läser om det nu :P

Små handdukarna hade jag huur många somhelst, trots de fanns det aldrig någon ren :P

2012-05-07 @ 16:15:23
URL: http://sofieeklund.vimedbarn.se
Lilli - Nybliven tvåbarnsmama!

Sv Anna : va glad jag blv nu :) tack! kul a

tt få feedback :)



som sagt, du är mer än välkommen nattetid, du får alla blöjor! lovar...

2012-05-07 @ 22:41:19
URL: http://curiousme.blogg.se.
Malin

Ja tänk vad fort man glömmer.. Eller snarare förtränger kanske ;-D

2012-05-12 @ 20:42:16
URL: http://mammamaliin.blogg.se/a
Lilli - Nybliven tvåbarnsmama!

SVAR Malin : Det kommer dock fort tillbaka... !

2012-05-12 @ 22:05:06
URL: http://curiousme.blogg.se.


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0