Ur barnamun: 3 ½ år

Satt vid datorn och jag och sambon pratade om att någon skulle gifta sig. Lillan springer fram, som om jag hade bilder på skärmen på paret:

Lillan: Ska hon bli en prinsessa?
Jag: ? Men det sa jag väl inget om? Jag sa att hon ska gifta sig...
Lillan: Men mamma... Man blir ju en prinsessa då!

Det sista säger hon som om det att "ja, det är klart att mamma borde veta det". Tror dock att jag förstörde det hela för henne när jag frågade om gammelfarmor eller gammelfaster var prinsessor då de var gifta. Hon blev nog lite sur på mig. Men ja, hon har ju egentligen rätt när man tänker efter. Brudar är väl prinsessor på den stora dagen?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0