En dag med nya äventyr



Känns som vi har varit ute på vift större delen av dagen idag. Först åkte till Barnens Hus. Hade fått ett "sommarblad" på mejlen och för en gångs skull så hittade jag massor som vi skulle köpa som badleksaker, badhandduk och flytväst mm. Bara för att komma dit och upptäcka att det inte gällde Karlstad butiken! Surt! Sambon hittade dock nya fotbollskläder till lillan, och jag undrar om han ens frågade henne om hon ville ha dem? Blev en rosa hov också, en sådan som man fångar små fiskar vid badstranden med. Försökte få lillan att förstå att man släpper ut de små fiskarna sedan igen, och att man enbart bara använder den vid stranden och inte leker med den med annat. Vet inte hur eller om budskapet gick fram för under tiden jag pratade, då jag plötsligt fick hoven över huvudet - då en viss pappa höll i skaftet...

Efter en kik på Rusta också så åkte vi till Max. Inte ätit där sedan de öppnade för några år sedan, men hamburgarna var fortfarande ingen höjdare. Men glass är alltid glass, så en sådan blev det också medans lillan hoppade i hoppborgen. Sambon åkte till fotbollen och resterande av oss begav oss hemåt. När vi sedan kom in på gården blev vi bjudna på grillning, fick till och med lägga en beställning på vad vi ville ha med i från affären iomed att sambon var borta och vi var på väg in för att vila.

Efter att ungarna sovit, de sov givetvis i skift - så jag kunde då inte sova, så gick vi ut för middagen. Inte något som helst fel, behövde inte ens sköta grillningen utan fick allt serverat i princip. Så kul att den som bjöd in mig har en dotter som är några veckor yngre än Lillan, och sedan en till dotter som är ett par månader äldre än Liten. så medans de äldre barnen lekte, de mindre sov eller ammades så satt vi mammor och pratade om allt och ingenting! Var lite mer folk med och ungarna sprang fram och tillbaka. Kom in typ 19.45 så vi blev visst ute ett tag... Dock var det tyvärr som att trycka på en knapp med lillan, hon var jätteglad och busig ute men så fort vi började gå upp för trappen blev hon sur och gnällig.



Pappa: Vart har den glada tjejen tagit vägen?
Lillan: Henne har jag slängt!




Pappas tjej?




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0