Ensam mamma söker medhjälpare, kattamord och snea sniglar!

 
 
 
Såhär långt förberedde jag innan Lillan fick komma med in i bilden. Tänkte överraska henne lite med tanke på att hennes energi nu kommit tillbaka, och i mitt huvud så såg jag framför mig hur hon skulle bli sådär äckelförtjust i det hela... Så fel... Jag hade glömt ett av hennes mer ovanliga personlighetsdrag...
 
 
 
 
Hon hatar att bli kladdig! Alltid gjort och lär alltid göra... Hon kikade ned och sa "Mamma, du får gräva... Jag tar skopan...."  Eh... Jaha? När vi (jag) kommit ner till hälften så kikade Lillan ned i den igen. Antar att nyfikenheten tog över för hon stoppade ned ena handen och petade ut två pumpakärnor. Sen stirrade på sina händer och meddelade med avsmak att  "Uuuuyyyäääää ... Mamma.... Nu går jag och tvättar händerna nu!"
 
 
 
 
La till en melonskopa bland verktygen, den var vassare än glasskopa...
 
 
 
 
Hon kom inte tillbaka efter handtvättningen förens det var dags att göra det "roliga" - att göra figurerna... Så så mycket var mor & dotter tiden värd ja... Ensam mamma fick göra äckelpäcklet själv... Vilket var rätt okej...
 
 
 
 
"Mamma, varför HUGGER du katten i magen?!?"
 
 
 
 
En kanin, en katt, en ekorre, en snigel (eller är det en val?) och en igelkott...  Snigeln blev något sned, verkade vara ett hårdare parti just där...
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0