Sjukstuga, gräsänka & hysteriskt chokladabstinens!

 
 
Liten har varit med när middagen skulle lagas...
 
Lillan är sjuk... Tredje gången på kort tid. Nu är det en skorrande hosta och hon har en lättare whiskey röst. "Mamma, kommer jag alltid vara så här hes? Tänk om rösten försvinner?" Mjo, det vore ju... Jätte synd... Nej då (eller?), men det har varit lite tystare här hemma... Det började under onsdagen, och fröknarna på dagis berättade att hon varit pigg men hes, dock hade hon vissnat efter lunch. Så hon var hemma från dagis igår  och så idag - fast hon är ju hemma varje fredag.
 
Så denna fredag har det varit hosta, heshet, gnäll, blöjbyten, ingen mamma-power-nap, laga middag, dammsuga överallt, näsblod, dammtorka, baka bröd, duscha båda barnen, Litens sovpauser, ut med hunden, underhålla barnen etc etc etc... Nu är det så att sambon ska ut med jobbet idag... I stil med från-jobbet-och-direkt-till-förfesten-utan-att-passera-hemmet... Jätte rättvist... Verkligen... Själv sitter jag i mjukisbyxor och har fortfarande t shirten jag sov i i natt och misstänker att jag har en puremix av fisk, potatis och ärtor någonstans på min kropp...
 
Måndag och tisdag kom han hem sent efter fotbollsmöten, men tisdagen hade jag ju dagispausen för Lillan... Tidigare i veckan hade jag tänkt bjuda över Anna med barn hit idag på lite gott evt fredagsmys, men då Lillan är sjuk fick jag ju ställa in utan att ens ha frågat. Man blir ju så låst, kan ju inte träffa och leka med någon eller ut i affärer... Tänkte att vi skulle åkt och köpt lite canvastavlor som vi kunde ha målat som lite fredagspyssel men Lillan såg så hängig ut så fick hoppa över det med...
 
Men fredagsmys ska det väl bli... Har idiotförklarat mig själv att jag fått för mig att dra ned på chokladen - och alltså inte längre har ett lager här hemma att snaska på. 6 ½ månads kraftigt chokladmissbruk har satt sina spår och just efter denna dag hade jag verkligen behövt några chokladbitar... Vem försöker jag lura? Jag menar en chokladkaka... Eller två...Ska ut med hunden när Liten vaknat... Ska bli skönt att komma ut, trots mörkret som smög sig på allt för fort... Vad gör ni denna fredag?
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0