Check check check... En liten checklista inför dopet!

 
 
 
Inför dopet är följande klart:
 
Datum och tid klart
Kyrkan vald och bokad
Präst
Save the date är meddelat
Dopklänning - en släkthistoria som gammelfarmor sytt
Smörgåstårta - en kille gör den privat åt oss varav vi bara betalar ingredienserna
Beställt blommor som ska hämtas dagen innan - blåa nejlikor, brudslöja och dekorationsgräs
5 meter dopband köpt
Kaffe köpt
Dukar köpt
Massor av pyssel saker inhandlade till dekorationen
Tre gudföräldrar blir det, så faddrar kanske det ska heta. Lollo, Kajsa och Anders...
 
 
Följande inför dopet ska göras:
 
Present till Liten? VAD?!
Köpa en vit body med linneärmar
Klädsel för oss? Förslag?
Inbjudningskorten ska bli klara...
Göra all dekoration...
Vad att baka till dessertbordet?
Sy på dopbandet
Köpa minneskort och reflexskärmar för foto
 
 
 
Har säkert glömt en massa nu, men det kommer väl upp. Tappat bort min idébok där jag skriver ned allt eftersom de dyker upp nytt... Typiskt!  Har lite låtar som jag gillar, men vet ej riktigt om de är godkända. Är väl någon vecka var innan vi ska ha möte med prästen, så får väl svar då... Försöker komma på någon eller några som kan fota, och har fått massa frågor om vad den lilla gossen ska ha i doppresent... Jag har ingen aning! För att göra det hela lite mer avancerat och tillkrånglat tänker jag på halloween och julafton och nu även börjat snudda på nyår... Hallå, måste stoppa mig själv!
 
 
Tips och idéer är mer än välkommet!
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0