Dagens små missöden i bilder...

 
 
 
Klockan 01.24 "Någon ligger i min säng" - Så sa mamma björn i Guldlock... Samma säger en trött homosapiensmamma och undrar samtidigt om spjälsängen är för liten för en vuxen person... Och varför har jag ingen plats? Hade jag en egen säng en gång i tiden? Jag minns inte...
 
 
 
 
Klockan 15.32 "Doh" - Säger Homer Simpson, och jag håller med. Play doh degen gjord - men vart sjutton har jag lagt gipspåsen?
 
 
 
 
 Klockan16.36 "No bu-hu-butter!" - Lagom till andra jäsningen på brödet kommer jag på att all Bregott tog slut vid frukosten...
 
 
 
 
Klockan 17.54 "Konstmaterial" - Ni kanske minns att jag igår planerade att måla och doppyssla under kvällen. Gjorde både föresten... Doppysslet var att göra stora bokstäver som skulle bilda sonens namn... Så jag gjorde först prototypmallar för att se hur jag ville ha storleken. Räknade, mätte noga och klippte precist. Sen idag hittade Lillan ett limstift, och så var det liksom lika med kört för mia mallar... Hon gjorde en ram om ni undrar... Som hennes pappa ska få...
 
Klockan 19.55 "Rättvisa?!" - Fadern i huset är förresten inte ens i huset utan på något styrelsemöte... Nu ska jag få lite undan efter min virvelvind, för pappas ram krävde visst vattenfärgstänk på vardagsrumsgolv, badrumsgolv, toalettlocket samt i princip hela handfatet... Fast rött är väl fint? (vattenfärg alltså, inte blod...) Men han ska få stanna till i affären påväg hem : Bregott, salt, alun... Gipspåsen får jag väl vänta med, misstänker att de inte har sådant på ICA Maxi... Choklad har de däremot. 200 gram mjölkchoklad är jag väl värd efter denna dag? Minst! Jag besparar er bilden på badrummet - jag vill inte gå in där och fota ens, och vips - jag är värd  en chokladkaka till...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Sofie - Mamma till William

sv: hihi tack för tipset.
De är precis de som är felet med våran ugn,
den är aaalltid varmare än den ska vara för att man kan ha den som en varmluftugn.
Men när jag gjorde på jobbet idag, i varmluftsugn hade jag samma grader så tänkte att jag inte skulle behöva sänka, tjiiii fick jag :P hehe.
Men nu vet jag ju de till nästa gång :P

2012-10-15 @ 22:36:04
URL: http://sofieeklund.vimedbarn.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0