Gåstolen - höjdpunkerna!

 
 
Gå stolen är en favorit, tycker sonen! Jag håller med då han nu lär väga över 7 ½ kilo så är mamma armar och rygg ytters tacksam och förtjust i den! Hans favorit mål som han brukar springa till är staffliet... Var det första han sprang till när han satt i den första gången och nu även fortsätter med. Nu är det absolut nolltolerans mot att någonting överhuvudtaget får ligga i den lilla lådan under! Andra saker som är roligt och som nu är mer tillgängligt tack vare gåstolen...
 
 
* Pappas tvspel och Storasysters filmer står nu farligt, farligt - men härligt, härligt många färger på på dessa fodral misstänker jag att det är...  Snart så har han dem i munnen...
 
* Saker att dra i saker på ex soffan - i detta nu har han just hållit på med lammfällen på soffan och tidigare dragit ned min nytvättade tröja ifrån torkställningen... Rätt in i munnen, hamnade den...
 
* Komma till mamma och le stort och lyfta armarna lite grann. Jag inbillar mig att det är hans sätt att berätta att han vill komma upp då... Om inte annat så inbillar jag mig att han ska förknippa det med att få komma upp, vilket är bra mycket bättre än ett illtjut! När jag märker att han är på väg brukar jag hålla ut armarna mot honom och le tillbaka - man kan ju inte låta bli. Då ler han ännu soligare och de där små benen springer ännu fortare...
 
* Hunden går att klappa nu! Och köra på. När Lillan fick börja sitta i sin, så var hennes första mål att springa till, efter och på hunden. Då fick jycken vara i sofforna som vi hade då så det hela brukade sluta med att hunden satt i soffan med en nöjd Lillan nedanför som myste. Men gå ur rummet skulle hon minsann inte...
 
 
Eftersom han nu ålar lite fram, och kan backa bra långt, om man lägger honom på golvet samt att han börjar lyfta på knäna för att verkligen ta sig fram (funkar bäst i sängen) så dröjer det inte innan han börjar krypa. Dags att babysäkra hemmet inom den närmsta framtiden!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0