Tjejdag!

 
 
 På fredag kväll kom min äldsta vän, Kajsa. Hon är gudmor till min dotter och ska bli det även till Liten. Jag hade planerat att ha en tjejkväll på lördagen med vänner på kvällen, då sambon ändå inte var hemma, så hade jag fixat så Lillan skulle sova borta. Barbie i all ära, men jag ville ha en kväll med vännerna utan att ha en dotter som krävde att alla skulle leka med henne och bestämma film etc... Liten är lite svårare att låna ut längre stunder då han tokvägrar flaskan fortfarande, men en bebis är ju inget direkt jobb och jag räknade kallt med att mina gäster inte skulle ha något emot att ha honom i knät under kvällen... Sen somnar han vid 20 tiden så det var lugnt...
 
Men under dagen bestämde oss för att ha en tjejdag före tjejkvällen... Så Lillebror fick gå till barnvakten i några timmar medans mor, gudmor och dotter gick i affärer. Barnvakten ringde också och berättade att Coop på Bergvik hade barndag så vi åkte även dit. Ansiktsmålning, korv, kanelbulle med mjölk, fiskedamm och en stor maskottsol som delade ut godis till barnen gjorde tjejdagen lite roligare... Lillan var fram till solen hela 3 gånger...
 
Sedan blev tror jag Lillan tröttnade på vårt sällskap för hon ville hellre in i lekrummet på Maxi, än att handla mat. Men innan det blev vare sig lek eller handling så stannade vi för att äta korv med bröd utanför Maxi... Där deklererade en retsam dotter att "Kajsa är bäst" ett flertal gånger. Jag nöjde mig helt med att vara näst bäst, då världens bästa Kajsa var den som fick gå till toaletten med henne... Helt okej för mig... Det blev en rekordsnabb runda i mataffären för att handla det sista inför tjejkvällen för stora flickor... Inga barn med att hålla koll på, så det var ju bara in och plocka och så var man ute igen. Undrade nästan om jag glömt något då det gick så fort... Sen var det bara att åka hemåt och byta barn med barnvakten. Lillan hade fått lite nytt bland annat en rosa långklänning, en film och böcker så hon märkte knappt att vi gick...
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0