Vi har hälsat på Tomten - Inge i Halla!

 
 
Vi har hälsat på Tomten! Eller ja, Värmlandstomten. Här är han på bild - Inge i Halla i egen hög person! Vi åkte dit igår och kikade runt. De hade fått in en hel del på en liten yta... Bortsett från tomtar i olika former som gick runt och pratade med folket som kom så fanns där en butik som hade en miljard julrelaterade prydnader och dekorationer, tomtens postkontor, en karusell, hoppborg, heliumballonger, godisstånd, knallar, tomtegröt, ansiktsmålning...  Och en hel del annat...
 
 
 
 
 
 
 
 
Framgick aldrig vilka som var tomtens vänner... 20 kronor per målning, och vi var nummer 5 för dagen... Nyårsmiddag? After work fick jag ett förslag om... Vem vet...
 
 
"Mamma, kom jag såg en tomte..." Tänka sig, just den tomten skulle måla henne också... Lillan blev en "kissekatt" som tomten själv sa...
 
 
 
En trären var den enda ren som fanns... Rudolf, är det du som offrat hornen?
 
 
Fiskedamm...
 
 
 
Tomtegröt serverades... Med sirap till... Aldrig testat faktiskt...
 
 
 Tomten som bjöd på gröt hade en dräkt med glitter i... Tänka sig...
 
 
 
Här var väl det som var minus med hela denna grejen. Att det mesta kostar är man beredd på men när tomten som satt på postkontoret säger till min lilla 4 åriga flicka att "Dej kommer inte jag till i jul" är ju ingenting man väntar sig... Min lilla flicka såg helt förskräckt ut och var nog inte nära till gråten... Ska en tomte säga så? Till ett barn? Jag ville skälla på honom, säga att inte tomten finns men det känns ju sådär smidigt att säga på en tomtemarknad... Full med barn... Så jag var tyst...  Sen sa den mycket osmidiga tomten att han skulle vara på Linköpings barnsjukhus på julafton... Eh, som om min lilla tar till sig det... Säg sådant direkt på en gång istället! Lillans svarade att där har hon varit och sedan var det inte så mycket med det som tur var... Distraherade henne med godis efter det...
 
 
Men i det stora hela var det en mycket lyckat litet äventyr vi gjorde denna soliga och mycket kalla lördag! Sambon sa att det var varmt ute så jag skippade vinterjackan. Dumt, ack så dumt.... Jag gick runt insvept i en flecce filt som låg i bilen, den var röd så jag matchade ju åtminstone sällskapet...  Var några fler som hade samma tanke som vi, var rätt mycket folk... När vi åkte därifrån så kollade vi hur lång bilparkeringen längs vägen var från det ställe vi parkerade och vart det slutade... 400 meter! Och då hade vi ändå en liten bit att gå...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Maria på hörnet

Där var vi idag:) Jättemysigt!

2012-10-28 @ 21:39:41
Augustifamiljen

Men åå va mysigt! Lite osmidig tomte dock..

Svar: Eller hur!
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2012-10-31 @ 21:03:05
URL: http://augustifamiljen.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0