Ur barnmun: 4 år

Jag kommer upp på morgonen , dottern och sambon är vaken sedan några timmar och Liten sover fortfarande. Lillan pysslar på golvet. Jag får en morgonkram.
 
Lillan: "Oj, vad varm du är i din morgorock, mamma!"
Jag: "Ja... Men det är pappas morgonrock egentligen."
Lillan: "Pappaaaa... Mamma snodde din morgonrock!!!"
 
Skvallerbytta...
 
En liten stund senare satt hon och målade på golvet. Sambon satt i soffan och spelade tvspel och jag satte mig precis vid datorn?
 
Lillan: "Jag hittar inte korken..."
Jag: "Den ligger nog där, ställ dig upp - du kanske sitter på den?"
Lillan: Nej, ni har tagit den!"
Sambon: "Hur ska vi kunna det när mamma sitter där borta och jag sitter här - inte ens i närheten?"
Lillan: "Ni har visst tagit den! Ni har smugit hit när inte jag har sett!"
 
Vadå vägra inse att hon själv tappat bort den... Detta är ett axplock utav våran minitonåring har sagt nu senaste timmen. Känns som det kommer bli en helt fantastisk dag idag... Verkligen... 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0