Skitdag med stort S

Frånvaron idag har berott på att dagen har varit en riktig skitdag. Barnen har varit uppe sent ett par nätter, men inte fan tackar de en med en sovmorgon. Fick ett inte alltför roligt samtal idag med, sedan började det gå mer utför. Sedan satte vi ihop pepparkaksslottet, eller borg - kalla det var man vill. Stå och föreläser för dottern om hur varmt smält socker är och tittar upp på henne... Och bränner mig. Rejält. På högerhandens långfinger. Vet ni hur ofta man använder högerhanden om man är högerhänt? Andra omgången socker blev väldigt mörk. Vägrar säga bränt. Mer att det är som djup bärnsten. Mer får ni aldrig ur mig...
 
Efter det skulle maken hjälpa dottern med "sitt" bygge. En grotta typ. Jag går och byter bajsblöja. Böjer mig ned för att kasta den i blöjhinken. SMACK! KRASCH! Min iPhone far ned i golvet. Hela displayen krackelerar. Första gången det hänt mig. Men jag var så arg på mig själv ändå. Hej då +600 kronor!
 
För att lägga till grädde på moset så skulle jag beställa skolkorten. Sista dagen har jag fått både mejl och sms om. För vi är ju så himla smarta med att dra ut på tiden... Till oss och alla släktingar som beställt i olika format. Med ungarna enskilda eller syskonkort. Med ajajfingret i ett kallt glas så satt jag och krånglade länge. Vilka kort som skulle väljas ut. Svindyrt blev det med. 1428 kronor.
 
Hade jag vetat att jag skulle vara ca 2000 kronor fattigare denna morgon skulle jag dragit täcket över huvudet igen och ignorerat sparkar och tjatter från två sälar i sängen...
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0