Uppe på hästryggen!

 
 
Robban & jag
 
 
Idag blev det en sväng på hästryggen och Lillan fick inviga sin nya ridhjälm! Under morgonen snöade det, men det gav sig när vi väl kom fram vilket var väldigt skönt. Landskapet var alldeles vitt och fräscht, snön knarrade under hovarna. Typiskt nog hade jag glömt ladda systemkamerans batteri, så den dog efter en bild! Klantigt. Så det blev lite iphone bilder istället. Verkligen jätte skönt att komma ut, enda var att jag var väldigt nervös över höfterna och tyvärr fick jag rätt. Trots ritten på slät landsväg så började höfterna protestera efter bara några kilometer. Surt, hur länge ska den sabla foglossningen hålla i sig?
 
Hur som helst så var jag väldigt nöjd ändå, Lillan var jätte duktig på den modell mindre - shetlandsponnyn Baron. Får väl se hur mycket jag får betala under natten och morgondagen - misstänker att höfterna kommer bråka lite. Än så länge var det värt det! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Camilla ♥ Gravid

Åh vad jag saknar häst-livet :)

Svar: du får ta upp det efter några månader efter bf? Om du inte har foglossning då vill säga...
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2013-02-17 @ 23:32:08
URL: http://mirabilibus.blogg.se
basebollivet.blogg.se

Men vad mysigt. Det är lugnande att sitta på en häst.

Svar: Haha annars kanske, men fick kika ned på en pladdrande dotter titt som tätt så lugnet var väl sådär :p
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2013-02-18 @ 06:13:35
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Hanna Karlsson

Åh vad mysigt!

Svar: ja det var underbart, bortsett höfterna...
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2013-02-18 @ 06:16:16
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
ERIKA ENROTH

Vad underbart (om man bortser från dina höfter). Jag hade foglossning ett bra tag efter lilleman också. Huu!

Har ni egna hästar?

Svar: Nu över 9 månader senare så känner jag firtfarande av det, och en på mammagruppen hade haft problem 2 år efter! Usch, det får gärna gå över nu...
Nej, sambons kollega har 4 stycken som hon har "öppen ridning" med för andra. Känns lite bättre än att rida runt i ett ridhus...
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2013-02-18 @ 12:04:23
URL: http://erikaenroth.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0