Vingarnas hemlighet tävling - om min syn på film!

 
 
 
Det är inte jätte ofta jag tävlar om något, bara när jag verkligen verkligen vill ha något. Annars så känns det som om jag kanske "tar priset" från någon som i sin tur kanske "verkligen verkligen" vill ha den där saken som tävlas ut. Ja, ni kanske fattar. Men nu är jag med, då jag verkligen verkligen vill ha denna film till min dotter. Lite uppmuntran i all denna prickighet om inte annat. Det var meningen att vi skulle gå iväg hon och jag för lite mor & dotter tid ihop på bio, men fotboll/sjukdom/livet med en bebis kom emellan då.
 
Min lilla flicka är nog urtypen av rosa prinsess/älva/fe/ballerina. Något som jag tidigt i dotterns liv lärde mig iomed hennes olycka och tiden efter det på sjukhuset när hon var liten - och vaknade upp efter alla nedsövningar, så är det att film är något som är klart underskattat! Leksaker finns oftast i överflöd, glöms bort och sedan samlar damm efter att ha varit roliga en kvart om orken finns. Film finns där och väntar i skåpet i ett ,enligt mig som mamma mycket städvänligt format - att kunna sätta på när man är sjuk, när man är trött, vill varva ned, i bilen, på resan, följa med i fantasin och sedan leka de olika rollerna...
 
Böcker och film är något för mig som ligger varmt om hjärtat - de triggar fantasin och kreativiteten om man uppmuntrar den på rätt sätt genom pyssel och lek. Och drömmar!  För man kan vara med om lite allt möjligt, och bli det man vill! Film är så bra nu, innan barnen kan läsa själv och böcker sedan när de kan visualisera och läsa om äventyren själva! Och när barnen växt ur filmerna, så skänker man dem till närmsta kyrka eller barnsjukhus! Speciellt på det sistnämnda, för det är där de behövs! 
 
 
Hos Fru Enroth kan ni vara med och tävla om ett eget exemplar, så länge ni lämnar 1 av 3 till mig, vill säga... 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
ERIKA ENROTH

Hej
Vad kul du vill delta. :) Skriver jag upp dig!
Hur har ni haft det idag?

Ja du den prinsess CD spelaren vad poppis vill jag lova, likadant med klänningen osv. Synd jag blev så dålig så vi inte kunde åka på Eventet som Disney hade bjudit in oss till.

Är det ok om jag länkar din blogg i min lista i menyn? Där brukar jag lägga mina favoriter så att säga :)

Kramar!!

Svar: Jodå, dagen har väl varit helt okej. Lite pyssel och promenad, postat lite alla hjärtans dag hälsningar... En semla kaaan ha hamnat i magen också... :) Nu väntar jag på att barnen ska i säng och somna så man får lite "egen tid" dvs dusch...
Ja visst gör du det, nu blev jag jätte glad!
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2013-02-12 @ 18:54:25
URL: http://erikaenroth.com/
ERIKA ENROTH

Ja men självklart! =) Åh vad gött med en dusch. Nu blev jag sugen på å ta mig ett bad. Här sover pojkarna och dottern är vaken med mig ikväll. Gubben jobbar eftermiddag (slutar kl.12 inatt). Segt!

Fixar länken nu! =) Kram

Svar: åh, badkar... vi har inget :( Här är båda vakna, Lillan fick välja vad hon ville göra det sista innan läggdags så nu pärlas det i köket... Liten är mest arg på sig flaska... "Mamma är ju bättre" skrik...
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2013-02-12 @ 19:16:26
URL: http://erikaenroth.com/
ERIKA ENROTH

Badkar är underbart verkligen <3 Får nog ta mig ett bad nu strax. Men dottern ville se film med mig också så det får nog bli det med. Har ju hela kvällen på oss ;)

Ja det är väll klart att det är mamma som är bättre ;) skrutten! =)

2013-02-12 @ 19:40:27
URL: http://erikaenroth.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0