Första skridskoåkningen - Mariebergsskogen!

 
 
 
Hello Kitty öronmuffar hjälpte till i kylan
 
 
Idag åkte vi till Mariebergsskogen, där jag och Lillan hyrde skridskor. Vi har letat efter några till Lillan, men man vet ju aldrig riktigt med vintrarna numera och inte så kul och köpa ett par bara för att ha dem liggande - och tänk om hon inte ens gillar att åka? När jag för en tid sedan kollade upp Mariebergsskogens kapell för vårt bröllop så såg jag att de hade skridskouthyrning. 30 kronor timmen, och minsta storleken var från 24! Kanon! Man får även låna hjälmar gratis, men vi hade med Lillans egna ändå. Så idag fick Lillan åka skridskor för första gången, och det gick jätte bra! Trodde faktiskt att hon skulle ramla betydligt mer än vad hon gjorde.
 
 
 
 
Jag ska nog ta och införskaffa mig ett par skridskor. När jag var yngre lånade jag mammas par - som var äldre än vad jag själv var då. Sambon fick inte börja spela hockey när han var liten för sin mamma, så han iddes inte att lära sig att åka överhuvudtaget då. Så jag och sambon har aldrig åkt tillsammans, så har aldrig brytt mig om att köpa ett par egna skridskor. Men det blir nog ändring på nu. Men ska ha konståkningsskridskor, de jag hyrde var hockey, och det var nog första gången jag stod på ett par sådana! Vart är taggarna liksom?
 
 
 
 
Lillan testade på hjälp-pingvinerna ibland, men jag tycker det gick mycket bättre för henne utan! Mariebergsskogens konstis är kanske inte jätte stor, men perfekt för små nybörjare! Nästa gång vi ska dit ska jag klä på mig mer, då jag aldrig kunde åka upp nog med fart för att kunna få någon direkt värme! Hur kunde jag glömma termobyxorna?
 
 
 
 
Choklaaaad...
 
 
Efteråt åkte vi för att titta på Grava kyrka, men ett kort stopp då sambon skulle köpa snus (jag vet, USCH) och när han kommer tillbaka till oss i bilen så har han med sig en varsin grillad korv till oss. Skönt att få upp värmen igen! Efter att den var slut trollade han fram 400 gram choklad som han också köpt med - ni kan ju förstå varför jag vill gifta mig med honom ?
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Matilda

Vad mysigt det ser ut :)

Svar: Ja, det var det. Lite kallt, men man får ju skylla sig själv. Lämnade bort lillebror till en lycklig gammelfarmor så Lillan fick lite egen mamma och pappa tid :)
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2013-01-21 @ 21:22:06
URL: http://matildalinneaforslund.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0