Liten - 8 månader!

 

 

Men helt allvarligt, unge man. Dagen efter förra inlägget var han på det igen...

Men en annan väg!

 

Helt ärligt, vad har hänt med min goa lille son? Varför vaknar han varje natt? Mamma vill sova! Numera är han så ruskigt snabb och ska klättra på ALLT! Toalettlocket går att öppna! Vissa skåp går att öppna! Mat och vatten skålen till hunden glöms ibland nere på golvet... Mammas nattduksbordslampa är super skoj att tända... Storasysters rum måste vara som Nirvana... Han har också upptäckt böckerna i bokhyllan, och han nöjer sig inte med att dra ut en om man säger så...Börjar han gå och springa snart så kommer jag vara totalt slut och redo för att bosätta mig i ett rum som enbart består av madrasser och en tröja som gör att jag kramar mig själv...

 

För en månad sen kunde han knappt ta sig någonstans, sakta och lite som en bladning av en säl och krokodil. Man visste exakt vart han var och gjorde man något som krävde ett öga så kunde man vända sig om och han var max en meter bort... typ. Tiden går så fort! Inser att det är 2 månader sedan han döptes. Och jag har fortfarande inte fotat honom i klänningen som jag tänkt göra eftersom jag inte var jätte nöjd med fotona i den mörka kyrkan... 2 månader! Vad händer med livet?

 

 

Livet enligt liten:

 

Oh Yes:

 

Sjunga imsevimse spindel! Så kul!

 

Undersöka, allt, mycket noggrant. Helst med munnen.

 

Böcker! Det finns massvis! Goda att tugga på!

 

Klättra! Soffkanten, sängkanten, toalettstolen, diskmaskinen, datastolen... Jag rasar inte lika ofta längre... Kanske kan jag börja gå utan händer som de andra gör?

 

Snören! Av alla dess slag, men helst presentsnören! Fantastiskt fascinerande!

 

Pussas! Det där med läpparna kommer jag nog på senare, det är mer ett öppet gap som träffar mammas kind. Men utan tänder! Inte det minstaste lilla nafs! Det är kärlek det...

 

Storasyster! Ljus och rörelser, finns också i massor! Och så är hon duktig med att lämna roliga saker lite överallt som egentligen ska vara i hennes rum... Men som jag egentligen inte får röra... Men ALLT som ligger på min nivå är MITT!

 

 

 

 Favoritstorasyster på bibblan igår...

 

Big nono:

 

När mamma får för sig att gå ifrån rummet, det kvittar vem som är med mig... Vadå sitta själv på toaletten? Varför vill mamma det? Mamma kan ju ha mig i knät! Ha en blöja...

 

Sova länge... Då ligger jag ju still. Urtrist.

 

 Mamma har börjat blivit arg och säger jätte fula ord som Nej och Ajaj. Störtlöjligt. Då blir jag arg tillbaka. Eller skyndar på med vad jag gör lite till då hon brukar komma och ta bort mig. Tråkmåns! Jag vill ju bara veta om eluttaget går att peta i...

 

Välling... Men helt ärligt varför? Mamma är ju precis där!

 

(Men vällingen jobbar vi med. Köpte en päronvälling igår, och han drack efter många om och men nästan en liten flaska! Framsteg!)

 

 

 "Mammaaaaaa.... Sitta ned utan mig?!"

 

 

Kommande:

 

Jag SKA in i vitrinskåpen, där alla filmer och tvspel står. De liknar ju böcker, de måste väl smaka likadant?

 

Fått syn på toapappersrullehållaren i badrummet. Mjehehe... Jag vet vad papper är... Det är JÄTTEROLIGT att riva sönder i små små bitar!

 

 Jag tänker inte ge mig förän jag har smakat på varenda bok!

 

Storasystersrum! Never ending story... Just saying...

 

 
 
 
Under tiden jag har skrivit detta inlägg (började vid 10...)
så hörde jag ett "nomnomnom" bakom mig..
 
.
 
 
 

 

 

 



Kommentarer
Loo

Detta inlägg gjorde återigen min dag! Fina killen, så go :) trevlig fredag!

2013-01-11 @ 16:45:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0