Viljornas kamp & lite svammel

 
 
Bild på min lilla guppy vid Göteborgsudden. För att förvandlas till en liten piraya vid den obligatoriska "ska du bada ute så måste duscha innan du lägger dig" senare på kvällen... 
 
 
Igår blev ingen jobbdag alls för mig bortsett lite läsning och den kortaste av kortaste av bildgallring. Jag och min älskade dotter hade det största bråket vi någonsin haft. Den manliga sidan av familjen flydde fältet och promenerade visst in till stan och köpte kläder (?!?) (igen?!). Så när den kvinnliga sidan tillslut skrikit, gråtit, rasat klart och sagt förlåt så vandrade herrarna hemåt. Vi får se hur det går med Lillan nu, det är inte alls kul när man hittar på olika roliga saker för att sedan bli tjafs direkt efteråt. Det går inte att vara dramaqueen när det inte går som hon vill. Min fotopromenad med en vän ställdes in, den bara försvann ur huvudet. (sorry M) Började senare göra gallringen av bilder när barnen lagt sig, men jag orkade inte. Helst slut. Somnade på makens bröst i soffan en sväng.
 
Har tagit igen detta idag, och kommer oväntat vara barnledig under eftermiddagen då det visst skulle vara potatisplockning som krävde barnens omedelbara assistans. Helt okej för mig... Ska förbereda lite för imorgon, på morgonen ska vi till sjukhuset med sonen då han som ni vet hade öroninflammation och hål på trumhinnan, så vi ska kolla hur det läkt. Sen på eftermiddagen så ska jag dra med mig maken aka minnesstödet på starta eget kurs.
 
Nu ska jag nog ta och göra mig en sallad för en sen lunch. Motverka alla nyttigheterna med en iskall cola. Mums! Ska skriva klart ett blogginlägg om hur jag nu arbetar och tänker med fotograferingen just nu, som kommer komma upp här på bloggen senare någongång, om någon är nyfiken.
 
 
 
P.S  Idag kommer det vara tyst från min telefon då jag så förträffligt tajmat in att jag tagit slut på mitt månadskontantkort. Ska nämligen byta till abonnemang och denna kickar in 03.00 nu till natten. Högst opraktiskt tid må jag säga, men så är det. Vill ni något så slå en pling istället för sms, ni får svar imorgon annars...
 


Kommentarer
Maria Orre

Det blev för många sms igår. :)
Tar gärna promenaden en annan dag då det passar bättre. vet hur det kan vara ;)
kram på dig

Svar: va bra :)
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2013-07-11 @ 13:55:34
URL: http://minapojkar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0