Första barnfotograferingen!

 
Idag ska jag fota min första mer "officiella" barnfotografering! Hu, så spännande! Det är ju skillnad på att fota egna barn och kompisars barn som är med i lekparken - för då är jag ju en mamma med en kamera som behöver ha koll på de egna samtidigt... Och det är inte så lätt ska ni veta, Lillan skrapar ett knä och Liten sticker iväg åt ett helt annat håll... Men nu är mina vildingar på dagis, och jag håller på att packa all utrustning. Reflexskärmar, stativ, objektiv, lite rekvisita mm. Rånade maken på hans väska, hivade ur alla domarkläder och fyllde väskan med mina tillbehär istället. Ska kika efter en egen någon dag. Igår pratade jag lite med mamman till flickan, om neutrala färger på kläderna, klippa naglar och om det är något speciellt smycke eller gosedjur om ska vara med.
 
Hoppas jag inte jinxar det hela nu med att berätta här nu bara... Och att flickan är på humör, för annars kvittar det ju. Barn under 1 kan ju vara lite främlingsfientliga, och barn över huvudtaget kan ju vara blyga... Men men, det spörs som jag hört sägas... Lovar inga bilder här dock, det är helt upp till mamman.
 
Gör ni idag?
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0