Fotograferingen klar!

 
 
 
Då var fotograferingen utav den lilla 10 månaders tjejen klar. 2 timmar spenderades bakom kameran ute i det fria. Kan erkänna att det pirrade i magen. I början var hon rätt skeptisk till mig, och mer intresserad utav den där knäppa hunden som jag hade med mig. Både till fördel och nackdel att min hund var med. Det fick flickan att vara glad och intresserad, men jycken sprang ju lite hejvilt runt omkring och lekte så flickans huvud var väl inte alltid riktat mot kameran om man säger så. Sen är min hund inte direkt fotogenisk av sig, utan vänder gärna bakdelen till. Inte så roliga bilder då... Sen är hon en mästare på grimaser, den fyrbenta, så det ser riktigt roligt ut ibland. Men hon fick ligga precis under kameran flera gånger och då gick det finfint.
 
Det tog inte alltför lång tid innan lilltjejen tinade upp och fyrade av leende efter leende till den där tokiga fotografen som hoppade, kröp, klättrade, tjoade och lät överallt. Fått väldigt många bilder som jag är nöjd med. Har gjort en första genomgång av bilderna nu, bara snabbt tittat igenom. Ska snart hämta mina två egna på dagis, så jag får sätta mig och göra första gallringen när de lägger sig ikväll. Eller ja, tills maken kommer hem antar jag, jag lär väl inte hålla mig om jag känner mig rätt... Ska också granska alla bilder mer kritiskt än vad jag annars gör - de jag annars tar är ju för mitt egna privata bruk men vill ju göra det mer "professionellt" nu så det är bara att vara grundlig från början!
 
Finns alltid något man kan förbättra, och man ska aldrig stelna till i vanda spår, men jag vill kolla vad det var som funkade, inte funkade och vad jag ska förbättra och tänka extra på. Övning ger färdighet!  Och alla är vi ju nybörjare i början! Vet nu dock att jag ska köpa en lite större väska till all utrustningen än den maken har...
 
 
 
 


Kommentarer
L

T och jag tackar för idag och vi är redan otroligt nöjda!

Svar: vad bra !
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2013-07-03 @ 19:11:30
Maria Orre

Jag tror att du klarade det galant! <3

Svar: Weeiii jag skickade över lite bilder till mamman, som de var direkt från kameran och var väldigt nöjd. Och för att ha varit "första" gången så är jag också väldigt nöjd! Ska just sätta mig och analysera min upplevelse och så fortsätta med bilderna. Ska gruppera dem lite är tanken och välja ut "portfoliobilderna"
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2013-07-04 @ 06:32:29
URL: http://minapojkar.blogg.se/
linda

Hej! Linn tipsade om dig. Du får gärna fota mina barn nu i sommar. I augusti bli dom 1,5 och 2,5 år gamla. Så det kan ju bli syskonbilder:) jag hann aldrig ta fina 1 och 2 årskort på dom nämligen:(

2013-07-17 @ 20:46:27
Therese

Hej hej!
Jag har också läst Linns tips på Karlstadmammor & vi har en liten glad & busig tjej på snart 14 mån med mycket spring i benen.
Skulle vara kul om du ville fotografera henne.
Hör av dig om du skulle vara intresserad!
Tack på förhand!
Hälsningar
Therese

2013-07-21 @ 00:35:43
Therese

Hej hej!
Skrev nyss ett meddelande, men det ser ut som det försvann.
Provar därför igen.
Skulle du vara intresserad av att fota en liten lockig, busig & glad snart 14 mån tjej med mkt spring i benen?
Hör då gärna av dig😃
Hälsningar
Therese

2013-07-21 @ 00:40:18


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0