Hallå där, 4 juli idag och USA firar medans jag:

 

 
Hej! Här var det tyst. Trots att jag i princip suttit framför datorn hela dagen... Kan ha klämt i mig en gigantisk bit utav chokladtårtan, promenerat lite med barnen och haft en liten middagsdejt vid en bergshäll vid en sjö men annars så har jag varit framför skärmen. Det känns i mina stackars höfter om inte annat! Lider fortfarande utav foglossningen såhär ett år senare, men så länge jag slipper de där kryckorna och rullstolen igen så står jag nog ut...
 
Vad jag har gjort då? Jag har gått igenom massor av bilder, redigerat en del, kritiskt analyserat och skrivit en tresidig utvärdering utav mitt jobb igår... Jag har letat information, inspiration och skrivit intervjufrågor som jag tänkte kunde vara bra att fråga en redan duktig etablerad fotograf som är inom samma genre som "mig själv". Skickat mejl. Tja... Det var väl i stora målade drag min dag idag... Imorgon är det inget dagis så så mycket datortid lär jag ju inte ha då. Dagis, gammelfarmor och Musse Pigg har varit min "räddning" idag. Sonen älskar Musse Pigg, men som vuxen är det inte jätte givande...
 
 
 
 
När sonen hade trasig trumhinna samt öroninflammation lärde han sig vad Coca cola var...
Sedan har det liksom varit... kört...
 
 
 
 
"Syns man inte, finns man inte! Jag är iiiinte hääär... Vadå?
Kröp jag mig närma kartongen? Jag? Jag är ju inte här!"
 
 

 
"Men inte längre än till magen! Sen skiter jag i den där pinnliknande saken!"
 
 
 
 
 
Förövrigt så tror jag att jag har filmat vårt hushållsspöke idag! Ni vet den där som  inte gillar köket speciellt mycket, då det mesta går sönder där... Vi har en heliumballong, som imponerande nog köptes den 6 juni fortfarande är uppe än idag, den 4 juli... Har varit stilla fram tills nu... Satt vid datorn, och plötsligt såg jag något i ögonvrån. Något rör sig i dörröppningen till vardagsrummet. Det är ballongen som sakta med säkert vandrar ut i hallen! Maken sitter i soffan, och vi är de enda två i vaket tillstånd. En stund senare kommer den tillbaka. Tar sig ett varv, nära kysser maken och ställer sig i vägen för tvn. Och efter en stunds upp och ned samt fram och tillbaka så vandrar den ut igen. För att senare komma tillbaka igen och sätta sig i soffan... Vad ända in i hela liksom???
 
 
 


Kommentarer
mamma

Näckrosbilden är skitbra!! Rent ut sagt!

2013-07-08 @ 10:46:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0