Bakar på beställning

 
Några timmar efter vi skiljts åt igår, så ringde det i telefonen. Anna meddelade att jag ska gå till dotterns rum, och fira ut ett lååångt snöre. Några minuter senare så stod hon där... Och jag firade ned flexikopplet. Det var det enda jag hittade, eller snarare kom på. Men det gick med...
 
 
 
 
 
 
 

Jag har fått ännu en beställning på att baka nämligen. Men jag har glömt att köpa Dumle... Så Anna löste det själv... Tror hon är sugen på kakor...
 
Häromdagen gjorde jag en annan beställning, en choklad och limekaka till Maria. Men limen fick jag minsann gå i regnväder för att köpa själv... Inte heller kom den iväg till det tilltänka målet, hennes arbetsplats. Eftersom hon köpt hus och ska flytta en miljard år bort (OKEJ, Säffle då, men samma sak) så skulle hon byta jobb, och skulle bjuda på något gott så här de sista dagarna. Hennes make var visst snabbare...

Min make kommer faktiskt vara hemma denna kväll, runt 19 tiden istället för 23 som tidigare dagar. Så ikväll ska jag nog baka...
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0