Hej igen!

 
Hej alla! Eller ja, hej på er som kommenterar. Många läser men svårt att kommentera. Just det gör att det är skittrist att blogga faktiskt. Folk som man VET läser som inte lämnar ett spår i kommentarsfältet. Men när vi ses eller pratar i telefon får jag veta allt möjligt vad de tycker om mina inlägg... Hmm... Bättring tack.
 
Nej, huvudorsaken till ekot är bröllopet. Jösses! Vi är nu inne på "rätt vecka"! Om några dagar gifter vi oss!
Vi har träffat prästen, rekat kyrkan en 3e gång, hindersprövningen är godkänd, brudklänningen har provats och håller på och sys in och upp- det sista nu, näbbklänningen är klar, skor har hittats, övernattningen för bröllopsnatten är bokad, programmen har skrivits ut, "hundproblemet" har lösts, träffat fotografen... Har jag missat något av de senaste dagarnas händelser? Säkert...
 
Lite har gått snett. Men det får ett eget inlägg... Efter bröllopet. Lär ju hända något mer...
 
Känns som allt händer nu. Var till IKEA, förhoppningsvis en sista gång nu och köpte det sista av dekorationer därifrån. Köpte även det sista sminket idag. När vi väl satte datumet sa en kompis att ett svenskt bröllop ligger på ca. 25 000 kronor i kostnad. Jag tyckte "näää.... vi ska ha det enkelt". Så jag började skriva upp allt som är köpt och priset på det för att ha lite koll. Jo, men tjenare - 25 000? Bah... Gjorde en snabb överslagsräkning på vad allt gått på och vi har passerat den gränsen... för länge sen. Och vi är ändå inte helt klara! Småsaker visserligen förutom maten. Maten ska handlas denna vecka och det är ju en väldigt stor post.
 
Men annars är vi hyfsat i hamn tycker vi. Hett tips. Ni som vill gifta er en vacker dag - spara nu. Även om ni inte satt datum och tänker "någon gång"... En undran bara... Vad vill ni egentligen läsa om?


Kommentarer
Anna johansson

25 000:-?? Åh herregud va pengar! Men snart får jag gå på mitt allra första bröllop !! :D

2013-06-03 @ 22:16:17
mamma

Träffad.....pussåkram
Jag vill ju läsa å se bilder på ALLT...

Svar: haha jag vet, men jag hinner /orkar inte ta allt innan. Sen är det väl inte så roligt som gäst att se allt innan?
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2013-06-04 @ 08:03:25
Madame hoffa-En roligare mammablogg

Vad spännande! Bara några dagar kvar, hoppas ni får kanonväder :)
Ja, det är inte billigt att gifta sig, herregud, vårat bröllop kostade 45 000:- och då tyckte jag det var litet. :)

Svar: Vi är förbi det med :S
Ja, dagarna springer verkligen iväg! hu... Och en annan som tänkt "äsch, det hinner vi" haha... Ja, vädret har jag inte orkat ägna så mycket ångest åt.. Än...
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2013-06-04 @ 08:13:12
URL: http://madamehoffa.se
L

25 000? Det är nog väldigt väldigt i underkant!
Vanligaste jag hört är runt 70 000.

2013-06-05 @ 09:54:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0