Prinsessbröllop X 2

 
 
 
Andas andas andas...
 
Om mindre än ett par timmar så står vi där... Framför altaret från 1600 talet. Han i kostym och jag klädd i brudklänning och slöja. I flera dagar har folk försökt projicera sina egna känslor. För jag har då inte varit stressad eller nervös. Jag har tänkt ut ungefär precis allt i minsta detalj. Bara att göra liksom. Men idag. IDAG! Tror det tagit 2 timmar att sminka sig... Som annars tar max 15-20 minuter. Darrhänt som tusan...  
 
 
Vill ni veta något roligt? Den 10 juni 1982 föddes prinsessan Madeleine. 6 år senar, den 10 juni föddes jag... Av en oerhörd slump så kommer vi dela samma bröllopsdag. Idag. 8 juni. Samma klockslag till och med. Otippat!
 
Jag och min blivande har varit tillsammans längre än det andra paret. Tror vi har varit förlovade längre än de varit tillsammans också. Men men. Vårt val av dag bestämdes innan vi fick reda på det andra paret, och klockslaget fick jag reda på idag. Är helt ärligt talat inte intresserad av det andra bröllopet - jag är liksom lite upptagen med mitt...
 
Med dottern var det väl lite si och så med dock. Hon och hennes far hade en konversation:
 
Dotter: När gifter sig på prinsessan? Det vill jag se!
Pappa: Men det går inte. Det är ju på lördag. Det är ju då jag och mamma gifter oss...
Dotter: Men då kommer inte jag!
 
Va fan. Vi spelar in!
 
Och en tidigare släktforskande släkting har spåra våra rötter, och det är faktiskt så att jag är släkt med Gustav Vasa...  Och vill ni veta något annat roligt med? Det är inte bara jag som delar en kunglig födelsedag. Min son delar kungens födelsedag. 30 april....
 
 
 


Kommentarer
Linn

Det går väl se på play?
Maddes fula tråkiga gubbe till man haha

Svar: Vi har spelat in, så det är nog lugnt ;)
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2013-06-09 @ 12:42:49
Maria Orre

Vilket roligt sammanträffade med födelsedag och bröllop!
Och grattis på födelsedagen! För idag är ju den 10 juni. kram

Svar: Eller hur! Tack :)
Lilli Nyfiken - småbarnsmama!

2013-06-10 @ 06:22:38
URL: http://minapojkar.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0