Söndag

Det finns dagar... Och det finns... Dagar... Denna dagen började 06.30 av att en son som har vakningsförmåga 0 till 100 slog upp sina blå... Mamma VILL inte... Bah, som om mamma skulle ha något att säga till om? Hann precis vinka utav sambon, som skulle till Torsby för att hålla i en kurs. Fantastiskt... Noll hjälp där med andra ord. Väntade på att timmarna skulle gå för att besöket skulle komma, men blev tyvärr meddelad om magsjuka - så sällskapet och dagsplanerna vinkades också utav, fast i tanken.
 
Funderade hastigt på om jag skulle ta en promenad själv in till stan, tänkte få tummen ur och beställa vigselringen och så ha en shoppingrunda på Panduro - men hur kul är det själv? Som tur var så blev jag bjuden på middag utav svärfarmor... Alltid något. Lillan hade förresten jättekul på kalaset igår, hon pratade om att värdparet hade ett jääättestort hus och att värdinnan hade maaassor utav smycken och parfymer i det jäääättestora badrummet...
 
Vi har inget stort hus. Inget stort badrum. Smycken har jag massor då jag samlade som tusen i en period utav mitt liv (alltså innan jag fick barn), men använder dem sparsamt då sonen är en livslevande mänsklig gripklo... Alla parfymer gav jag bort jämt innan Liten kom till världen och använder Neutral duschtvål på grund av amningen och att Liten inte ska hamna i en större risk för allergier. Det enda jag luktar är väl "blåbär" ifrån handtvålen... Lillan är säkert jätte imponerad utav sin mamma... Eeeeeller?
 
Imorgon har jag noll planer... Då kan de iallafall inte ställas in (?). Jag skulle vilja sova hela dagen men där lär jag få tji. Ibland funderar jag på de som väntar med att få barn till i alla fall 30 - 35 till skillnad från en annan som blev gravid några månader efter studenten... De har ju kollosalt fler sovmornar än vad en annan har... Undrar om de uppskattar dessa? Nej, nu ska jag ta och hoppa i säng. Sambon sover sedan 21, jag ängrar lite att jag inte gjorde honom sällskap. Har letat inspiration på nätet i ett par timmar nu. Brukar i regel inte få sitta långa koncentrerade stunder när kidsen är vakna (som de typ är jääääämt) så jag typ försöker ta igen det - allt på en gång, när mina små avkommor sover...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Lilli Nyfiken - Junibrud 2013!

Familj Vänner Foto Choklad Böcker Bakning Matlagning

RSS 2.0